Results 1 to 1 of 1
  1. #1
    Status
    Offline
    hasznosimre's Avatar
    Szerkesztő
    Csatlakozott
    14-09-14
    Hozzászólások
    31.260
    Halott Témáim
    Nem, Újraélesztem
    Köszönöm
    21.235
    4.044 Kapott Köszi 3.132 Témáért

    Modernizálták minden idők legszebb BMW-jét


    A BMW R7 soha nem került gyártásba, de azóta is hivatkozási alap, ugyanis az 1934-es, art deco tanulmánymotor - tervezője Alfred Böning - egy igazi technológiai erődemonstráció volt. Préselt acélból készült zárt váza és korszakalkotó teleszkópvillája műszaki csodának számított a maga idejében, miközben a forma is művészi lett, kanyargó ívekkel és váltakozó felületekkel. A szériagyártásnák éppen a bonyolultsága tett be, bizonyos megoldásai viszont az R17-en és az R5-ön éltek tovább. A tanulmányt aztán 2005-ben újra megtalálták, és nekiláttak a teljes restaurálásának, amivel aztán 2007-re lettek kész, és aztán körbeturnézták vele a fél világot.



    Most pedig egy floridai motorépítő műhely, az NMoto bejelentette, hogy elkészítik a saját rajongói R7 replikájukat, a Nostalgiat, ami már rendelhető is, potom 11 millió forintért.

    Az NMoto Nostalgia modern alapokra épül, egészen pontosan az R nineT technikáját használják, tehát a teljesítménye és megbízhatósága egy mai motoré, miközben az összhatás hitelesen hozza az eredeti R7-et. A váz alumíniumból készül, a tank 12 literes, a vezetékeket pedig elrejtették.



    Az indítás kulcs nélküli, a kormányzár kapcsolóját és a műszereket beépítették a fényszóró házába, az airboxot kidobták és pár direktszűrővel helyettesítik, valamint a 2-2 rendszerű fishtail kipufogó is egyedileg készül a típusra.





    Az NMoto Nostalgia élőben a Villa Erba Concorso di Motocicletta-n Olaszországban, a Wheels and Waves-en Franciaországban és Németországban a BMW Motorrad Days-en lesz megtekinthető.

    ------------------------------------------------------------------------
    ------------------------------------------------------------------------

    Őrületes túlzás lett az új Triumph Rocket TFC

    Az év eleje óta folyamatosan jönnek hírek az új Triumph Rocket III-ról, és most végre hivatalosan is leleplezték a Rocket III TFC-t, amelyet egyszerűen csak a valaha volt legerősebb gyári Triumph-nak neveznek.



    A Rocket III első generációja 2004-ben jelent meg, és hatalmasat szólt: egy igazi elmebaj volt a 2300 köbcentis soros háromhengeres blokkjával. Az új változat a régi értékek továbbvitelével kezdődik, tehát az elmebajból nem hogy nem vettek vissza, még rá is tettek egy lapáttal, a lökettérfogat például 2458 köbcentire nőtt, nesze neked downsizing.



    A hengerűrtartalom növelésének jótékony velejárója, hogy nyomatékban is vadállat lett az új Rocket, 220 Nm áll rendelkezésre. A motor teljesítménye 167 lóerő, vagyis minden számítás szerint odébb fog tudni állni.

    Ahhoz, hogy megfelelően erős legyen, a cruiserek közt ritkaságnak számító megoldásokat vetettek be a Triumph mérnökei, a fordulatszámtartomány kitolásához például titán szelepeket használtak, az össztömegből pedig karbonból készült Arrow sportdobokkal spóroltak. Mármint "spóroltak", mert a dizájnhoz azért kellett a három darab kipufogó.

    Az új Rocket III ezen felül komplett elektronikai csomagot kap, hogy 100 kilométer után is maradjon valami a hátsó abroncsból: dőlésszög-érzékeny kipörgésgátló, kanyar-ABS, gyorsváltó és üzemmódkapcsoló segíti a motorost az úton maradásban.



    Emellett kerül bele tempomat, hill hold controll, kulcsnélküli indítás és guminyomás-szenzor is, a beállításokat pedig egy színes képernyőn lehet nyomon követni - a GoPro és Google Maps integráció pedig feláras extra lesz.

    A Rocket III legkomolyabb ellenfele a Ducati Diavel, és ahhoz, hogy fel tudják venni a versenyt az olaszokkal, rendes futóműre és fékre van szükség. Emiatt 47 mm-es, minden paraméterében állítható Showa teleszkópvillát és szintén teljesen állítható központi rugóstagot tettek alá, a lassításról pedig ugyanolyan Brembo Stylema nyergek gondoskodnak, amilyeneket a Panigale V4-re is szerelnek.

































    Forrás:tb

    Hasonló témák:

  2. A következő felhasználók köszönték meg hasznosimre hozzászólását

    EasyRyder (2019-05-12)

 

 

Jogosultságok

  • Nem nyithatsz Új Témát
  • Nem válaszolhatsz a Témában
  • Nem csatolhatsz állományt
  • Nem szerkesztheted a Hozzászólásaid
  •